September 28, 2014

Flisen er nu valgt til mit køkkengulv

Ny flise møder de gamle fliser
Som beskrevet tidligere så er jeg i gang med projekt køkken, hvor jeg udover nyt køkken og nye hvidevarer ligeledes skal have lagt et nyt flisegulv i køkkenet. De nuværende fliser flyttede ind sammen med køkkenet, da min enderækkevilla blevet bygget i 1991, så de er nu 23 år, så det er vel på tide, at de "flytter hjemme fra" sammen med køkkenet. Desuden bliver overglaseringen nemt slået af, hvis der tabes noget på køkkengulvet, hvorved der bliver synlige sorte pletter fra underdelen af flisen. Så efterhånden har jeg et spættet flisegulv.

Jeg har derfor kigget på gulvfliser forskellige steder i Vejle, hvor mit oprindelige ønske om at bibeholde den nuværende hvide flise på 20 cm x 20 cm er meget usædvanligt !!! Nutidens fliser er nemlig 30 cm x 30 cm eller endda større ( 60 cm x 60 cm) i de der kedelige farver: sort, grå & beige, men ikke hvid !!!! Så jeg har derfor opgivet drømmen om at få et hvidt flisegulv.

Efter endnu et besøg hos et køkkenfirma, så jeg en gulvbutik lige ved siden af, så jeg gik indenfor for at kigge mig omkring. Og her mødte jeg min kommende flise !!! Det er en helt gennemfarvet flise i lysgrå med marmoreret mønster i 30 cm x 30 cm. Og farven kommer til at passe perfekt sammen med den kommende granit bordplade i lys farve.

I stedet for at få fliserne lagt diagonalt, så skal de nye fliser lægges ret med en mindre synlig fugefarve. Herved forventer jeg at få ensartet gulv, som vil få køkkenet til at virke større end de 7 m2. Med den kommende flisefarve og mønster, så antager jeg også at Hannibals daglige pote aftryk frem og tilbage fra madskålen vil blive mindre synlige end de er nu på det helt hvide flisegulv.

Jeg har haft mureren forbi, som skal lægge det kommende gulv. Det er ikke muligt, at lægge de nye fliser ovenpå det nuværende flisegulv, idet der er flere løse fliser, så de gamle fliser skal skrælles af. Så sådan er den situation, så det lever jeg fint med.

Granit bordplade overfor flisen

No comments:

Post a Comment

Your comment is my reward :-)
You are more than welcome to write your comment in either English or Danish.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...