September 16, 2014

Kan gryderne stadig bruges ?


Mine kolleagere følger levende med i mit køkken-projekt og overvejelser -  jeg giver dem sikkert heller ikke andre muligheder !

Og her vil jeg foretage et teknologisk kvantespring af dimensioner fra mit "gammelsdag" komfur med almindelig ovn og massive kogeplader og så til valg af kogeplader med induktion og særskilt ovn med diverse nymodens teknologi såsom varmluft, stegetermometer, varme fra oven eller fra neden, pyrolyse, hydrobagning osv.

Da mine kollegaere hørte, at jeg vil have kogeplader med induktion, så fik jeg ellers at vide, at jeg sikkert skulle have udskiftet alle mine gryder og pander !!!! For det havde de fleste af mine kolleagaere nemlig oplevet. Jeg så det for mig, at jeg skulle af med at mine Le Crueset gryder !!!! Jeg gik næsten i chok - jeg elsker mine Le Crueset gryder. I forstadiet til chokket opfattede jeg dog så meget, at induktion kræver, at gryderne er magnetiske.

Næste skridt var så at finde en magnet !!!! Men hvem render rundt med en magnet i deres håndtaske ?Det gør jeg ihvertfald ikke !!!! Tænke - tænke - tænke - jeg nåede næsten at falde i søvn i går aftes, inden at jeg fandt ud af, hvor jeg kunne finde en magnet. Jeg har i hobetal af magnetter på mit køleskab, så jeg sprang ud af sengen og for ned i køkkenet, for at få afklaret gryde spørgsmålet.

Ud af fem gryder og to pander, så kan de fire gryder og den ene pande anvendes på induktion :-) Herpå kunne jeg falde til ro og gå i seng igen :-)

No comments:

Post a Comment

Your comment is my reward :-)
You are more than welcome to write your comment in either English or Danish.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...