March 19, 2016

Vafler med kanel og æbelsirup



Så har jeg været i gang med anvende den senste tilføjelse til køkkenudstyr i form af Tefal Snack Collection. For at få kendskab til mulighederne med dette Tefal udstyr startede jeg ud med at afprøve en medfølgende recept. Jeg lavede dog et enkelt ændring, idet jeg udskiftet vanille med kanel. Årsagen til at kanel blev valgt, at jeg som "betaling" for dette Tefal udstyr er, at jeg skal lave minimum 3 vaffelopskrifter, som alle inkluderer en eller flere af følgende ingredienser: citron, kanel, æble, spidskommen og græsk yoghurt.

Med den pågældende mængde kanel bredte der sig en dejlig duft af kanel i køkkenet i forbindelse med bagning af vaflerne. Jeg valgte at servere vaflerne med æbelsirup, så jeg kunne få anvendte endnu en ingredients fra ingredienslisten.

Jeg skal arbejde yderligere med at finde den rette bagetid for vaflerne. Jeg startede med at bage i 2-3 minutter, men jeg øgede efterhånden bagetiden til 3-4 minutter. Det er bedre at starte med en lavere bagetid end at få bagt vafler med sort kulør.

Vafler med kanel og æbelsirup:  - 2 personer

  • 60 g hvedemel
  • 1 teske sukker
  • 1/4 teske kanel
  • 2 æggeblommer
  • 125 ml mælk
  • 50 g smør - smeltet
  • 2 æggehvider - pisket til fast skum
  1. Pisk æggehviderne stive.
  2. Smelt smørret and bland det sammen med den kolde mælk.
  3. Tilsæt mel, sukker, kanel og æggeblommer til en skål.
  4. Tilsæt smør-mælkeblandingen til skålen med de øvrige ingredienser, mens der piskes. Pisk blandingen til en ensartet masse.
  5. Rørt de piskede æggehvide forsigt i vaffeldejen.
  6. Varm vaffeljernet up.
  7. Bag hver enkelt vaffel i 3-4 minutter.
  8. Serve med det samme sammen med æbelsirup.

No comments:

Post a Comment

Your comment is my reward :-)
You are more than welcome to write your comment in either English or Danish.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...